25 Haziran 2016 Cumartesi

Algoritmaya Genel Bir Bakış (ÖRNEKLİ)





Algoritma’nın Tarihçesi

     Algoritmanın icatçısı Türkistanlı alim Ebu Abdullah Muhammed bin Musa el Harezmi’dir. Harezmi; 9. Yüzyılda  ‘’CEBİR’’ adında bir kitap oluşturmuş ve algoritmik çalışmaların temelini  ortaya koymuştur. Bu kitabın aynı zamanda matematiğe de çok büyük katkıları olmuştur. Bu kitap bir çok dile çevrilmiştir. Cebir kitabı Avrupa’da çok büyük ilgiyle karşılaşmıştır fakat Avrupalılar hem kitabın ismini hem de yazarın ismini telaffuz edemedikleri için , ‘’algorizm’’ sözcüğünü kullanmışlardır. Algorizm kelime kökeni olarak ; ‘’Arap sayıları kullanılarak problemlerin çözümü’’ anlamına gelmektedir. Zaman içerisinde Algorizm sözcüğü , Algoritma sözcüğünün gerisinde kalmıştır.
      Algoritmanın sözlük anlamı ; bir sorunu ya da problemi çözmek veya bir amaca ulaşmak için izlenmesi gereken yolların, sıralı ve mantıksal adımlarının tümüne verilen addır. Yani problemde izlenecek adımlara Algoritma denmektedir. Kısaca algoritma elde olan bilgilerden yararlanarak sonuca ulaşma yöntemidir. Programlamada en önemli ve aynı zamanda en zor kısım , problemin çözümü için algoritma hazırlayabilmek ve geliştirip simüle etmektir.

Algoritma Nedir?
*Algoritma; problemde izlenecek yol anlamına gelmektedir.
*Tüm programlama dillerinin temelinde algoritma yatmaktadır.
*Programcı olabilmek için iyi derecede algoritma bilgi birikiminin olması gerekmektedir.
*Algoritmanın 3 temel bileşeni bulunmaktadır:
1   1.     Değişkenler
2   2.     Algoritma
3   3.     Akış Diyagramı

ÖRNEK: Akış Diyagramı

1          1.     Değişkenler

Birinci sayı : X
İkinci sayı   : Y
İki sayının toplamı : toplam      






       2. Algoritma
Adım 1 : Başla.
Adım 2 : Birinci sayıyı oku, X değişkenine aktar.
Adım 3 : İkinci sayıyı oku,   Y değişkenine aktar.
Adım 4 : X ve Y sayılarını topla, sonucu toplam değişkenine aktar.
Adım 5 : Toplam değerini ekrana yazdır.
Adım 6 : Dur.









      3.  Akış Diyagramı



İşlem sonlanmıştır.
Not: Akış diyagramı çözümüm şekiller ile gösterilmesi durumudur.

Algoritmanın Özellikleri

·        Hiçbir şekilde rastsal değerlerden yararlanılmamalıdır.
·        Tüm adımlar son derece belirleyici ve açıklayıcı olmalıdır.
·        Belirli adım sayısında algoritma sonlandırılmalıdır.
·        Algoritmalar ortaya çıkabilecek tüm olasılıkları karşılayabilecek potansiyelde olmalıdır.



Algoritmanın Sağlaması Gereken Kriterler

1    1.     Girdi
2    2.     Çıktı
3    3.     Açıklık
4    4.     Sonluluk
5    5.     Etkinlik

Örnek : İki sayının farkını ve bölümünü veren algoritma .

A: Birinci sayı

B: İkinci sayı

C: İki sayının farkı (A-B)

D: İki sayının bölümü (A/B)





*****ALGORİTMASI*****

Adım 1 : Başla
Adım 2 : A’yı oku
Adım 3 : B’yi oku
Adım 4 : C = A-B
Adım 5 : D = A/B
Adım 6 : C’yi ekrana yazdır
Adım 7 : D’yi ekrana yazdır
Adım 8 : Dur














*****Akış Diyagramı*****




Algoritma’nın Kullanım Alanları

      Çoğu algoritmalar, bilgisayar programları için tasarlanmıştır. Gerçek hayatta ise ; insan beyninin hesap yapması, bir böceğin yemek araması, elektrik devresi ve mekanik cihazlar olarak karşımıza çıkmaktadır.




Algoritmaların Gerekliliği

     ** Günümüzde kullanılan telefon rehberlerinin altyapısında algoritma bulunmaktadır ve telefonlar için büyük bir gereklilik arz etmektedir.
     ** e-ticaret işlemlerinde , sağa genişleme ve sola genişleme bir algoritma yapısıdır ve e-ticaret için bir gerekliliktir.

     ** Öğrencilerin internette not kontrolü yaparken ; ‘’geçtiniz, kaldınız’’ yazısını görmesi bir algoritma tabanıdır. Örneğin 50’nin üstünde ise ‘’geçtiniz’’, 50’nin altında ise ‘’kaldınız’’ yazısını görmesi algoritma işlevidir.




***

0 yorum:

Yorum Gönder

Sonraki Kayıt Önceki Kayıt Ana Sayfa
Bumerang - Yazarkafe

Bumerang

Bumerang - Yazarkafe

Facebook


Günün Fırsatı

Üye ol

Mail Adresinizi Giriniz :

(Mail aktivasyonunu gerçekleştiriniz.)Delivered by FeedBurner

Popüler Konular

SinsiSanat. Blogger tarafından desteklenmektedir.

Popular Posts

 
 

Tema Tasarım: Nano Yulianto | CSS3 by David Walsh | Powered by {N}Code | Türkçeleştirme: Karamsar Temalar